Hoe werkt het proteïne dieet?

Met maaltijdvervangers op weg naar ketose.

Ons proteïne dieet bestaat uit vier fases. Onder het kopje '4 fases' kunt u lezen hoeveel producten u per fase dient te nuttigen.  Hoe lang u in een bepaalde fase blijft is afhankelijk van meerdere factoren. Hierover informeer ik u graag tijdens het intakegesprek. Het is niet noodzakelijk om te sporten tijdens het volgen van ons proteïnedieet, maar wij raden u aan om na de eerste 2 weken van het dieet een aantal keer per week te sporten om er voor te zorgen dat uw huid niet verslapt, maar strak blijft. Tevens zal de bestrijding van cellulitis op deze manier extra effectief zijn. In de eerste 2 weken van het dieet kunt u beter niet sporten, omdat uw lichaam moet wennen aan het nieuwe voedingspatroon. Het is mogelijk dat u zich de eerste 2 weken wat slapper voelt.

De werking


Het dieet beperkt de opname van koolhydraten en vetten en is samengesteld uit proteïnen (eiwitten). Het dieet bestaat uit eiwitten en aminozuren met een zuiverheid van 100% om ervoor te zorgen dat u alleen vet massa verliest en dat uw spiermassa wordt behouden.

Na 48 uur heeft het lichaam zijn suikerreserves verbruikt en spreekt het lichaam de vetreserves aan. Er treedt dan ketose op. Het is van groot belang dat u niet tegen het dieet ingaat: u mag geen producten consumeren die uit suiker bestaan. Zodra u dit enkele malen doet, gaat uw lichaam weer terug naar het gebruiken van suikerreserves en duurt het weer opnieuw 48 uur, voordat de vetreserves worden opgebruikt. Hierdoor kunt u het afvallen vertragen en dit zou zonde zijn. Uw lichaam heeft namelijk wederom 48 uur nodig om in ketose te raken.


┬ę 2018 Slankkey - Gombertstraat 49 - 5012 CN Tilburg - 013 - 822 19 61 - info@Slankkey.nl